Dagen derpå

Eg har ei stund trudd at du sjølv måtte legge inn bloggen din for å få den linka på VG sine artiklar. I går fekk eg vite at, nei da, dei har eit trackback-system. Det er altså nok å berre linke til artikkelen i innlegget, noko eg gjorde i «Tankar kring Kongo«. Resultatet vart 400 besøkande, og kommentarar av denne typen:

afrikanere er og blir grådige, de finner på stadig nye veier for å bli rike på. Mannfolkan i afrika gidder knapt å løfte ræva for å brødfø familien sin, de tenker kun på en ting og det er å tilfredstille seg selv.
Det err kun kvinnene som har ryggrad nok i de landene, bare se på hvem som bærer ting, lager mat etc. Mannfolkan e og bli udugelig.
Men en ting ska de ha, grådighet og tiggisme etc, ingen slår dem på det

Koseleg, eller kva? Denne, og fire liknande valgte eg å ikkje godkjenne. Dei hadde ingenting med innlegget mitt å gjere, og var proppfulle av rasisme. Rett og slett kvalmande, og det gjer det lite fristande å linke til VG igjen.

2 tankar på “Dagen derpå

  1. Skjønner deg godt. Leser selv en del av kommentarfeltene i bunn av avisartiklene de har. Og det er så mye idioti. Og ofte knyttes det opp mot partier, og at nevnte partier gjør slik at verden faller sammen.

  2. SV: Ja, jeg er motivert til det. Men jeg er ikke glad i å snakke om faglige ting. Og jeg brenner ikke for det. Men seriøst, jeg kommer aldri til å brenne for noe som har med skole å gjøre. Folk er jo forskjellig. Inleggene mine handlet om personlige opplevelser rundt det å være student. Ikke om jeg synes det var interssant.

Legg att eit svar

